Povpraševanje

Leto 2019 je leto sprememb in novosti

9. 12. 2019 | Blog | Avtor: Denis Gorjup

Pregled leta v digitalu

Od sprememb uporabniških izkušenj na družbenih omrežjih do novih načinov upravljanja digitalnih kampanj na največjih platformah. Da, digitalni giganti so nam tudi letos predstavili cel kup novosti. Predstavljamo vam nekaj novosti, ki so bile za nas najpomembnejše in ki smo jih ali pa jih še bomo uporabili v praksi, ko bodo na voljo tudi slovenskim oglaševalcem.

Omembe vredna funkcija, ki pri nas sicer še ni na voljo, a občutno spreminja uporabo družbenih omrežij za spletne trgovine, je Instagram Checkout. Ta omogoča nakup izdelkov prek profila Instagram. To funkcijo že uporabljajo priznane blagovne znamke, kot so Adidas, Zara, Prada, Dior in drugi. Instagram je s tem odprl vrata številnim spletnim trgovinam, ki želijo za svoje porabnike čim boljšo in čim preprostejšo uporabniško izkušnjo v digitalnem prostoru oziroma na družbenih omrežjih.

Poleg tega je Instagram v 2019 umaknil všečke na objavah. Namen te odločitve je večja interakcija porabnika z vsemi objavami. Danes po mnenju podjetja velja, da obstaja večja verjetnost, da bo uporabnik Instagrama všečkal objavo, če ta ima že v osnovi več všečkov. S tem želijo enakovredno obravnavo vseh objav, ne glede na število predhodnih všečkov, ter seveda, da bodo uporabniki všečkali tisto, kar jim je osebno zares všeč.

Ko že govorimo o družbenih omrežjih, je tudi Twitter v letu 2019 lansiral veliko sprememb. Največja je po našem mnenju prenovljena in posodobljena podoba njihove spletne strani. S tem je postala konsistentna z videzom in poenotila vse funkcije na vseh napravah. Na Twitterju se lahko izve ogromno informacij – toliko, da se včasih ne da vseh spremljati. Zato so letos uvedli novost, in sicer teme. Tako lahko uporabniki Twitterja lažje dostopajo do novic in informacij, ki jih želijo vedeti o določenih tematikah. Slediti je mogoče tematikam, kot so blagovne znamke, športna društva, kot tudi znanim osebam. Konec maja 2019 je Twitter oznanil prihod snemanja v živo #IRL. S tem so dobili uporabniki Twitterja možnost snemanja videov v živo, sam Twitter pa je postal konkurenčen Facebooku in Instagramu, ki sta ta način interakcije že omogočala. Namen snemanja v živo je, da se lahko uporabniki pogovarjajo na interaktiven način o temah, ki jih zanimajo oziroma so v določenem trenutku aktualne.

Več sprememb, ki se tičejo operativnega dela v digitalnem marketingu, je bilo na Googlu in Facebooku.

Facebook je na primer ukinil metriko »Rezultat ustreznosti«, ki meri, ali so bili oglasi relevantni za ciljno skupino, ki smo jo želeli doseči. To metriko je nadomestil s tremi natančnejšimi diagnostičnimi meritvami za uspešnost oglasov. Ustreznost oglasa se po novem meri na podlagi treh dimenzij: Quality ranking (Uvrstitev glede na kakovost oglasa v primerjavi z drugimi oglaševalci), Engagement rate ranking (Uvrstitev glede na stopnjo interakcij) in Conversion rate ranking (Uvrstitev glede na stopnjo konverzij). Oglasi se lahko glede na ustreznost uvrstijo nad povprečje, med povprečje ali pod povprečje. S tem imamo boljši vpogled v to, zakaj so naši oglasi (ne)uspešni, prav tako pa lahko natančneje analiziramo oglase in jih prilagajamo oziroma testiramo glede na umestitve.

Cel kup sprememb je bilo izdanih na Googlu. Ena takšnih so nove razširitve pri oglaševalskih akcijah na video platformi YouTube. Te porabnikom olajšajo odziv na oglas oziroma oglaševalca. Razširitve nudijo porabnikom YouTubea koristne in uporabne informacije o promoviranem podjetju, kot so lokacije trgovine, obrazce zanimanja in dodatne pozive k dejanju. Te informacije se prikažejo neposredno ob videooglasu.

Google Ads je izdal nov oglasni format na svojem iskalniku, in sicer oglasi z galerijo, o katerih smo že pisali. Platforma pri oglasih v iskalnem omrežju uvaja razširitev pridobivanja kontaktov. Forma pridobivanja kontaktov bo na voljo na pametnih telefonih in tablicah. Prikazovala se bo pod klasičnim oglasom v iskalnem omrežju. Ta razširitev deluje tako, da lahko uporabniki, ki so prijavljeni v svoj Googlov račun, izkoristijo funkciji, kot sta »Pridobite ponudbo« ali »Uporabi zdaj« neposredno iz razširitve obrazca. Tako uporabniki dobijo želene informacije na hiter in preprost način. S tem pa se lahko hkrati zmanjša čas, potreben od prvega stika z oglasom oz. blagovno znamko do konverzije.

Prav tako so na Googlu za Google Ads lansirali novo vrsto dajanja pametnih ponudb: maksimiziranje vrednosti konverzije. Ta strategija samodejnih ponudb nam pomaga tako, da algoritmi poskušajo pridobiti obiskovalce spletne strani, ki imajo večjo verjetnost, da bodo ustvarili konverzijo, hkrati pa porabili celoten budžet, ki smo ga nastavili. Obstaja veliko strategij dajanja ponudb, pri čemer se moramo zavedati, da uporabimo tiste, ki so najprimernejše za dosego naših ciljev. Zdaj imamo pri tej izbiri na voljo dodatno strategijo, vredno testiranja.

Spremenil se je tudi Googlov Načrtovalnik ključnih besed. Ta pomaga raziskovati ideje za ključne besede, ki jih želimo z Googlovim oglaševanjem v iskalnem omrežju zakupiti in pomaga načrtovati oglaševalske kampanje. Novost, ki so jo pri Google Ads uvedli, je, da se prikazujejo le tisti rezultati oziroma predlogi, ki so najprimernejši za našo določeno ključno besedo. Če na primer vnesete ključno besedo »klobuk«, se bodo prikazali tudi rezultati za »moški klobuk«, »klobuk za otroke«, »kavbojski klobuk«.

Novost pri načrtovalniku je tudi filtriranje rezultatov glede na spletno mesto. V primeru, da želite pridobiti ideje za nove ključne besede, hkrati pa ne želite idej, ki so izven meja vsebine spletnega mesta, je ta filtracija popolna. Kajti z njo se bodo prikazale le tiste ideje, ki se dejansko skladajo s spletnim mestom, ki ga želite oglaševati.

Rečemo lahko, da rek »Edina stalnica v digitalnem marketingu so spremembe,« še kako drži. Vse novosti vplivajo na naše strateške odločitve pri planiranju oglaševalskih akcij in jih z zanimanjem implementiramo v operativno delo.