Povpraševanje

Hribarjevo nabrežje 13, 1000 Ljubljana

01 29 27 337

Ponedeljek-petek od 9. do 15. ure

Kako izboljšati organsko razmerje med kliki in prikazi na Google iskalniku

23. 3. 2020 | Blog | Avtor: Denis Gorjup

Vsak, ki ima spletno stran, želi biti prvi na Google iskalniku. Takšno razmišljanje je pravo, saj se na ta način lahko pridobi na stran veliko obiskovalcev in potencialnih strank. A prikaz strani na prvi strani Googla še ne pomeni, da bodo uporabniki iskalnika na povezavo tudi kliknili.

Pozicija ključne besede in vpliv na organski CTR

Številne analize o povprečnem razmerju med kliki in organskimi prikazi imajo skupno eno dejstvo – slabša kot je pozicija na Google iskalniku, manjša verjetnost je, da bo nekdo kliknil na povezavo in prišel na spletno stran. Spodnji podatki kažejo razmerje med kliki in prikazi pri pozicijah na prvi strani iskalnika.

Google CTR

Takoj se nam porodi vprašanje, kako na to lahko vplivamo?

Za to je več možnih odgovorov. Eden je ta, da bolj kot je vsebina naslova in opisa skladna z iskalnim izrazom, večja verjetnost je, da bodo ljudje nanj kliknili. Zato je treba že v načrtovalni fazi SEO optimizacije skrbno izbrati ključne besede, na katere se želimo pozicionirati. Zanimivo dejstvo je še, da lahko Google zaradi višjega razmerja med kliki in prikazi uvrsti spletno povezavo na višjo pozicijo. Rečemo lahko, da sta CTR in pozicija med seboj povezana in premo sorazmerna.

Na CTR lahko vpliva tudi namen iskanja. Če nekdo na primer išče produkt podjetja, in pri iskanju vpiše še firmo podjetja, je verjetnost klika veliko višja v primerjavi z iskanjem generične ključne besede produkta.

Ena od raziskav na to tematiko je ugotovila tudi, da na CTR vpliva dolžina iskalnega izraza. Če je iskalni izraz daljši in se naslov povezave na Googlu z njim sklada, je verjetnost klika višja.

Google CTR

Seveda pa na CTR vpliva še privlačno besedilo naslova in opisa pri povezavi. Besedilo mora biti takšno, da pove bistvo povezave, hkrati pa da je napisano na način, da nas emocionalno oziroma psihološko prepriča.

CTR ni pri vsaki gospodarski panogi enak

Raziskava iz leta 2011 za posamezne industrije je zelo zanimiva, saj med njimi prikazuje velike variacije. A še zmeraj lahko vidimo, da se največ klikov zgodi na prvih treh pozicijah v iskalniku.

W3B SEO

Viri: