Povpraševanje

Paleta možnosti oglaševanja na Facebooku

29. 10. 2015 | Blog | Avtor: Maja Š. Jakin

Facebook oglaševanje

Facebook se je iz strogo družbenega omrežja že popolnoma transformiral v platformo za spletno oglaševanje in tako postal resna konkurenca Googlu, ki ustvarja oz. bolje rečeno predvideva vaš profil, profil uporabnika, glede na vaše obnašanje na spletu, medtem ko ste Facebooku vse te (natančne) podatke posredovali kar sami, ko ste izpolnjevali svoj profil (spol, starost, kraj, stan, interese oz. zanimanja, všečkali stvari …), kar mu zaradi možnosti boljšega ciljanja daje absolutno prednost.

Po zadnjih podatkih uporablja v Sloveniji internet kaj 1,2 milijona ljudi, od tega ima prb. 850.000 uporabnikov svoj Facebook profil. To pomeni, da lahko kar 70 % potencialnih strank na spletu najdete na enem mestu.

Osnovna platforma

Neposredno na profilu vaše strani Facebook lahko ustvarite oglas za večanje števila oboževalcev vaše strani (Promote Page) ali pa promovirate posamezno objavo (Boost). Če pa kliknete na gumb zgoraj desno (Promote), odprete platformo Adverts Manager, kjer imate še več možnosti promocije strani.

Power Editor

Napredna različica urejevalnika (Adverts Managerja) različnih vrst oglasov se imenuje Power Editor. Hierarhija gre tako: kot že omenjeno – neposredno na sami strani lahko ustvarite oglas za večanje števila oboževalcev ali promovirate objavo. V platformi Adverts Manager imate na voljo že več možnosti, med drugim lahko poleg promoviranja objave in zbiranja novih oboževalcev, ustvarite še oglas, ki bo potencialne stranke peljal na vašo spletno stran, povečate prodajo na vaši spletni strani, pridobite nove ljudi, ki si na svoj mobilnik inštalirajo vašo aplikacijo ali pa povečujete vpletenost porabnikov z njo, dosežete z oglasom ljudi, ki so v vaši bližini, povečujete število udeležencev na vašem dogodku, ponudite vašim oboževalcem posebne ugodnosti ter povečujete število ogledov vašega videa. Power Editor ima vse te funkcije in še nekaj dodatnih. Vse nove možnosti najprej lansirajo v Power Editorju, šele kasneje so na voljo tudi v Adverts Managerju. Trenutno so te možnosti sledeče: prodaja prek spletnih katalogov, inštalacija aplikacije na vaš namizni računalnik in vpletenost porabnikov z njo, Local Awareness ter zbiranje t.i. leadov oziroma e-naslovov, kar je trenutno vodilna aktivnost v digitalnem marketingu.

Ciljanje

Najboljša stvar v digitalnem marketingu je, poleg merljivosti, natančno ciljanje. Svoje porabnike lahko na Facebooku ciljate glede na njihovo lokacijo (mikro – mesta in makro – države), starost, spol in njihove interese. Vsakič, ko kreirate novo kampanjo, dobro premislite, komu želite, da se oglas oz. objava prikazuje. V pomoč so vam lahko Vpogledi (Insights), kjer vidite, kdo so že vaši oboževalci oz. kdo se najbolje odziva na vašo blagovno znamko. Ciljate lahko svoje oboževalce, njihove prijatelje ali povsem drug, po meri ustvarjen segment porabnikov. Za napredne analize lahko uporabljate Audience Insights.

Page Post Engagement

Page Post Engagement (vpletenost v objavo) je funkcija za promocijo posamezne objave. Sami dobro veste, koliko truda je vloženega v posamezno objavo, da je napisana tako, da privabi največ ljudi, da se izbere in pripravi fotografijo, ki bo najbolj prepričala oboževalce, da se jo objavi ob pravem času in ob pravi uri … Zakaj je ne bi promovirali oz. ji pomagali s plačljivim dosegom, da bi jo videlo čim več potencialnih oboževalcev in posledično strank?

Page likes

Ko na novo ustvarite skupnost na družbenem omrežju, ji morate na začetku pomagati zaživeti, eden od načinov je plačljivo zbiranje novih oboževalcev.

Clicks to website

Ustvarite oglas, ki bo porabnike, zainteresirane za vašo vsebino, vodil nanjo. Če so vašo stran porabniki že obiskali prek katerega drugega kanala, a odšli, brez da bi opravili konverzijo, jim lahko na Facebooku ponudite personalizirano sporočilo.

Website Conversions

S conversion pixlom lahko merite, koliko prodaj, povpraševanj ali drugih za vas pomembnih konverzij je bilo v vaši spletni trgovini ali na strani opravljenih prek porabnikov, ki so prišli nanjo s Facebooka. Sicer se conversion pixel ukinja, ker njegovo mesto prevzema audience pixel – z uporabo slednjega lahko sledite konverzijam in ostalim definiranim dogodkom na strani.

App Installs

Ali aplikacija brez porabnikov, ki bi si jo inštalirali na svoj telefon, sploh obstaja? Veliko truda, idej in inovacij ste vložili v produkt, vložite sedaj še nekaj denarja za promocijo.

App Engagement

Do aplikacije je moč priti prek več platform, ki jih Facebook pokriva, med drugim Google Play, App Store, Amazone Store in seveda Facebook Canvas. Pripravite ljudi do tega, da se vpletejo v vašo aplikacijo.

Event Responses

Organizirate predavanje, konferenco ali kaj podobnega? Ustvarite dogodek in ga promovirate! Premislite, kdo je vaša publika in jim posredujte povabilo!

Offer Claims

Ustvarite posebno ponudbo (npr. popust), ki jo bodo vaši oboževalci s klikom na Zahtevaj ponudbo (Claim offer) dobili na svoj e-naslov. Ponudbe so navadno časovno omejene in predstavljajo izvrsten način, kako združiti splet s fizično trgovino. Ker večkrat poudarjamo merljivost – s pomočjo tovrstnih kuponov boste natančno vedeli, kako uspešen je bil vaš oglas.

Video Views

Format video oglasa je zelo dober način, da vpletete svoje oboževalce v objavo. Video lahko naložite direktno v platformi Adverts Manager ali pa promovirate video, ki ga že imate objavljenega na svoji časovnici. Facebook je lahko tudi odličen poligon za testiranje, katera različica videa (če jih imate več) ljudi najbolj pritegne.

Product Catalog Sales

Če imate spletno trgovino, lahko potencialnim kupcem izpostavite enega ali več izdelkov. Preden ustvarite tovrsten oglas oz. katalog, morate ustaviti audience pixel na vašo stran. Tovrstno oglaševanje je dobrodošlo za tiste, ki imate veliko izdelkov. Na ta način vam ni treba ustvariti oglasov za posamezne izdelke, ampak imate v rotaciji vse, Facebook pa prikazuje najrelevantnejše (tiste, ki so si jih že ogledali) vašim potencialnim strankam. To je dinamično oglaševanje na Facebooku.

Local Awareness

Facebookova platforma za oglaševanje je v zadnjem času doživela že precej posodobitev in novosti, ki pa še vedno prihajajo. Ena takih novosti je razdelek Local Awareness, ki se ga oglaševalci v Ameriki poslužujejo že eno leto, pri nas je pa zdaj na voljo v Power Editorju. S tovrstnim oglasom boste lahko dosegli ljudi, svoje potencialne stranke, v območju, kjer se nahaja sedež vašega podjetja – trgovine. Tako boste lahko targetirali ljudi, ki v tem območju živijo ali take, ki potujejo (npr. službeno dnevno ali v prostem času) v to območje. To je odličen način, kako povezati splet s fizično trgovino. Oglas, pripravljen na ta način, bo dosegel največje možno število potencialnih kupcev. Z lokacijsko razmejenostjo se boste izognili dodatnim stroškom prikazovanja oglasa ljudem, za katere oglas ni relevanten.

Lead Generation

Ustvarite oglas, vam bo pomagal zbirati informacije. Povabite potencialne stranke k vpisu na vaše e-novice, postavite jim vprašanje, s pomočjo katerega boste izboljšali svoje poslovanje, zbirajte mnenja. Ko imate zbrane njihove e-naslove, definirajte potek mailov (marketing automation) in v določenem zaporedju ponudite svojim porabnikom to, kar potrebujejo – informacije in rešitve za njihove težave.