Povpraševanje

Google Ad Grants – Googlov program za neprofitne organizacije

26. 10. 2018 | Blog | Avtor: Maja Š. Jakin

Google Ad Grants

Google Ad Grants Slovenija

Pred tremi leti je Google tudi v Sloveniji lansiral svoj, v tujini zelo prepoznaven in koriščen, program za neprofitne organizacije, imenovan Google Ad Grants. Gre za neprofitno različico orodja Google Ads (prej Google Adwords).

Google Ad Grants program je namenjen izključno neprofitnim organizacijam. Omogoča jim, da na mesečni ravni počrpajo do 10.000 $ sredstev za oglaševanje na iskalnem omrežju (Google search) z besedilnimi oglasi in ključnimi besedami, ki so povezane s poslanstvom organizacije.

Kdo se lahko vključi?

V program se lahko vključi vsakdo z veljavnim statusom dobrodelne neprofitne ustanove in delujočo spletno stranjo. Za vključitev se je najprej treba registrirati pri podjetju TechSoup Slovenija, kjer se pridobi žeton. S tem žetonom se potem lahko prijavi v program Ad Grants.

Vključijo se lahko:

  • združenja, ki jim je ustrezno ministrstvo priznalo delovanje v javnem interesu;
  • združenja, ustanove ali zasebni inštituti, ki delujejo na neprofitni osnovi za javno korist;
  • verske skupnosti, registrirane pri ministrstvu za kulturo.

Stanje črpanja iz programa Ad Grants pri nas

V Sloveniji je registriranih 750 neprofitnih organizacij, od tega je za žeton za pridobitev sredstev iz programa Ad Grants zaprosilo le 62 organizacij, kar je zgolj dobrih 8 % vseh organizacij, ostalih 92 % pa že 3 leta ne izkorišča priložnosti za ozaveščanje javnosti o svojem poslanstvu, delu in akcijah. Razlog za to tiči predvsem v dejstvu, da marsikdo za program še ni slišal, ter tem, da vodstva neprofitnih organizacij ne vedo, na koga se obrniti za pomoč pri registraciji v TechSoup, prijavi v program ter vzpostavitvi in vodenju oglaševalskega računa.

Kako do svojega Ad Grants računa?

V W3B-ju že takoj na začetku možnosti oglaševanja v programu Google Ad Grants pridobili kar nekaj naročnikov, med drugimi Misss, Rdeči križ Slovenije in Transparency International Slovenija. Takrat smo jim svoje storitve ponujali brezplačno. Organizacije, ki so se pred tremi leti vključile v program, sicer niso imele težav pri samostojnem upravljanju z oglaševalskim računom, saj so bili Googlovi pogoji koriščenja sredstev precej ohlapni, oglaševalo se je na primer lahko na generične ključne besede, pri čemer to ni vplivalo na kakovost oglaševalskega računa, ključne besede so bile lahko sestavljene samo iz ene besede (npr. voda), njihova relevantnost s poslanstvom organizacije pa ni bila pomembna (npr. praznik). Danes, tri leta kasneje, pa Google postopoma izostruje pogoje črpanja, ene prvih sprememb vključujejo pogoj, da mora biti ključna beseda sestavljena iz najmanj dveh besed v besedni zvezi (npr. pitna voda), nujno je treba povezati Google Ads račun z Google Analyticsom ter vzpostavit vsaj en cilj, na kakovostni indeks vpliva tudi razmerje med vsebino oglasa in vsebino pristajalne spletne strani, slabi oglasi pa nižajo kakovost oglaševalskega računa, zaradi česar obstaja možnost izključitve iz programa s strani Googla. Vse to otežkoči upravljanje oglaševalskega računa, zato je priporočljivo, da z njim upravljajo strokovnjaki, ki vedo, kako račun optimizirati, da so tako ključne besede kot besedilni oglasi relevantni, indeks kakovosti oglaševalskega računa pa konstrantno dovolj visok, da se črpanje sredstev lahko nemoteno izvaja.

V W3B-ju smo se je zato odločili, da bomo neprofitnim organizacijam vseeno še naprej pomagali pri črpanju sredstev, in sicer tako, da vam bomo za svoje storitve računali netržno ceno vodenja računa.