Povpraševanje

Organski : plačljiv doseg

3. 8. 2015 | Blog | Avtor: Maja Š. Jakin

Organski doseg

Ste tudi vi pričakovali, da se organski doseg večal skupaj s plačljivim? Da bo odstotek oz. razmerje vedno enako? Mi tudi. A očitno smo se oboji motili.

Doseg (Reach) določenih objav se na Facebooku veča tako, da nekdo všečka (Like) ali komentira (Comment) objavo, njegovi prijatelji pa to dejanje vidijo, ter seveda najbolj neposredno – z deljenjem (Share). Recimo, da na ta način doseže vaša objava 5.000 ljudi. Ker ima objava glede na vaše povprečje velik doseg, pomeni, da je ljudem zanimiva, zato ste se odločili, da jo boste tudi promovirali (Boost). Sklepali bi, da se bosta tako organski kot plačljivi doseg večala (nekdo vidi sponzorirano objavo, jo všečka, njegovi prijatelji to dejanje vidijo, vendar ne kot plačljivo objavo). V resnici pa se veča samo plačljivi doseg, organski pa ne samo, da stagnira, celo manjša se. Kako? Zakaj? Nemogoče! Je mogoče. To pa zato, ker Facebook ljudi, ki so videli objavo, preden je bila promovirana, in nato še enkrat, ko ste jo promovirali, prišteje v skupino ljudi, ki je objavo videla kot plačljivo. Odločitev o tem, ali je to prav ali ne, prepuščamo vam.