Povpraševanje

Ali SSL (HTTPS) povezava res vpliva na SEO?

20. 1. 2017 | Blog | Avtor: Denis Jakin

HTTPS SEO

SEO je v osnovi veliki večini precej jasen. Gre namreč za skupno poimenovanje aktivnosti, ki pripomorejo k temu, da se vaša spletna stran umesti višje v spletnem iskalniku. Višja umestitev v iskalniku pa seveda pomeni več obiskovalcev na vaši spletni strani, več obiskovalcev pa pomeni več strank.

Kaj so SEO signali?

Google se že vrsto let trudi, da bi preprečil zlorabe njihovega algoritma, ki določa, po kakšnem vrstnem redu se bodo spletne strani prikazale na posamezno poizvedbo. Na to vpliva več dejavnikov, po nekaterih ugibanjih obstaja več kot 300 signalov (seznam 200-ih signalov).

Skrivnost algoritma pa je v svojem bistvu precej preprosta. Kaj si Google želi? Čim bolj relevantne rezultate za svojega uporabnika, kar je v konkretnem primeru iskalec. Da bi Google svojo storitev obdržal na nivoju, mora iskalcu ponuditi najboljšo uporabniško izkušnjo in to je v našem primeru najbolj relevanten rezultat oz. več njih.

Torej je prvi od signalov zagotovo relevantnost med poizvedbo in pristajalno stranjo. Nemogoče je sklepati, da se bomo na konkurenčna iskanja pozicionirali zgolj s tem, da bomo v naslov strani (TITLE) nametali nekaj ključnih besed, jih dodali v vsebino in to bo dovolj. Ostalo vam je samo še cca. 298 signalov, ki jih je treba upoštevati.

Eden od takšnih signalov je zagotovo varnost. Varnost obiskovalca, varnost občutljivih informacij (kot je npr. podatek o kreditni kartici) in tako dalje.

Kaj je SSL in kakšno vlogo ima pri SEO optimizaciji?

Pri poslovanju s strankami na spletu jih boste na neki točki morda morali vprašati za njihove podatke, npr. če se prijavljajo za glasilo ali naročajo izdelek. Za zaščito teh podatkov se uporablja tehnologija SSL (Secure Sockets Layer), ki šifrira podatke, ki potujejo med brskalnikom in spletnim strežnikom. Spletni naslovi, ki so zaščiteni s tehnologijo SSL, se začnejo s https: namesto s http:, zato tehnologiji SSL pravimo tudi »HTTPS«.

Vir: https://support.google.com/adwords/answer/2580401?hl=sl

Da bi prišli do odgovora na to, kakšno vlogo ima SSL pri optimizaciji, si lahko preprosto odgovorimo:

  1. Ali spletno mesto, ki šifrira podatke, nudi boljšo izkušnjo od strani brez šifriranja? Da.
  2. Ali spletna trgovina, ki šifrira podatke o kartici itd., nudi bolj varno uporabniško izkušnjo od tiste, ki te zaščite nima? Da.

Torej Google bo že v osnovi med dvema popolnoma identičnima spletnima mestoma (realno dve identični spletni mesti ne obstajata) izbral tisto, ki je bolj varno. Bolj pomembno pa je to, da bodo tudi uporabniki pri npr. spletnem nakupovanju izbrali tisto spletno stran, ki ji bodo bolj zaupali, in varna HTTPS povezava je gotovo eden izmed faktorjev.

Skladno s tem, ko bo vedno več spletnih strani in trgovin pričelo z uporabo SSL certifikata, bo naraščala tudi vrednost tega signala za pozicioniranje v spletnem iskalniku Google.

Preverite prvo stran za vašo najbolj pomembno ključno besedo in če prvih 5 rezultatov uporablja HTTPS povezavo, potem je skrajni čas, da si certifikat zagotovite tudi vi!