Vodič za izobraževalne institucije za upravljanje strani Facebook
8. 4. 2015 | Blog | Avtor: Maja Š. Jakin
Vedno, ko je govora o upravljanju strani Facebook in ostalih družbenih omrežjih, poudarimo, da ima vsako omrežje svoja pravila, svoj slog in način objavljanja ter svojo ciljno skupino oz. poseben profil ljudi, ki se na določenem družbenem omrežju zadržujejo. Od tod izvira nasvet, da ni dobro imeti računov oz. profilov povezanih (na primer Facebook in Twitter), ampak da se ločeno objavlja novice najprej na enem in nato na drugem profilu, po možnosti z rahlo spremenjenim in prilagojenim besedilom objave. Malo manj pa se govori o tem, da tudi ni vseeno, ali upravljate stran Facebook, kjer promovirate recimo turistično agencijo, (zabavno) spletno stran ali spletno/fizično trgovino, ali pa upravljate stran Facebook, na kateri zastopate izobraževalno ustanovo.
Kako zastaviti svojo stran Facebook, če ste izobraževalna ustanova?
Če ste izobraževalna ustanova in vzpostavljate svojo stran Facebook, morate imeti v mislih svoje študente. Zavedati se morate, da boste s tem orodjem komunicirali predvsem z njimi, njim sporočali novosti na fakulteti, objavljali obvestila o predavanjih (dodatnih ali odpovedanih), z njimi boste slavili svoje in njihove uspehe. Morda bo vaša stran Facebook celo njihov prvi stik z vašo fakulteto, morda bo to njihov edini način komuniciranja z vami. Ko vzpostavljajte stran, torej ne pozabite izpolniti vseh obveznih in neobveznih polj, ki vam jih Facebook ponuja: kratek opis fakultete in programa, uradne ure za študente, povezava do spletne strani, e-naslov za morebitna vprašanja, lokacija ustanove … Na strani lahko tudi vzpostavite posebno kategorijo (Tab), kjer objavite najpogostejša vprašanja in odgovore v zvezi s študijem, na katera ste v preteklosti že večkrat odgovarjali in bi lahko koristila tudi bodočim študentom. Če ste prisotni tudi na katerem drugem družbenem omrežju (Twitter, Instagram, Linkedin, Pinterest …), potem pod aplikacije (Apps) vstavite povezavo do teh profilov. S pomočjo aplikacije Foursquare lahko študenti med seboj tekmujejo, kdo je bil večkrat prisoten (check-in) v avli, predavalnici, knjižnici in na koncu leta zmagovalec prejme simbolično nagradico … Ko pripravljate profilno in naslovno fotografijo, upoštevajte uradne smernice o velikostih teh fotografij in ob morebitnih programskih posodobitvah preverite, če se je kaj spremenilo.
Kaj objavljati?
Ker je to stran, namenjena predvsem študentom, potem morate ob objavah razmišljati o tem, da so vsebine zanje relevantne. Sem spadajo vsi dogodki, povezani s fakulteto (vpisni roki, informativni dnevi …), povezave do raznih študentskih razpisov (za izmenjave, štipendije …), objava fotografij (z zaključnih prireditev, podelitev priznanj, konferenc …), objava izrednih predavanj ali ko kakšno predavanje odpade, objava izrednih izpitnih rokov (idealno omrežje za slednje tri točke je Twitter), povezava do morebitnih objav o delu fakultete v medijih, povezava do kakšne zanimive (mednarodne) študije z vašega znanstvenega področja, objavljate lahko tudi relevantna (študentska) delovna mesta, seveda se lahko kdaj tudi pošalite na račun študija, paziti morate le, da je vsebina, ki jo ponujate, vedno relevantna za vašo publiko. Pomembno je seveda tudi, da ste karseda ažurni pri odgovarjanju na komentarje in sporočila, ki jih prejmete, ter to, da so vaše objave konstante – kampanjsko objavljanje (en teden vsak dan 5 objav, naslednji teden nobene) ne prinaša rezultatov oz. celo izniči pretekli trud. Na srečo ima Facebook funkcijo načrtovanja objav, s čimer si lahko tako olajšate delo kot tudi poskrbite za objave tudi takrat, ko ste morda odsotni.
Kdaj objavljati?
To, kdaj objavljati, je na srečo univerzalen napotek – objavljati je treba v času, ko je največ oboževalcev prisotnih na Facebooku. Ta podatek pridobite v zavihku Insights (Vpogledi), ki ga najdete poleg zavihka Notifications (Obvestila) na vrhu strani. Ko ste kliknili Insights, se vam v novi vrstici odprejo nove kategorije. Podatek o obisku dobite v podkategoriji Posts (Objave). Prvi graf prikazuje, kateri dan v tednu je največ vaših oboževalcev prisotnih na Facebooku, spodnji graf pa prikazuje število oboževalcev glede na uro v dnevu (povprečje celega tedna). Če želite vedeti, ob kateri uri jih je največ prisotnih za posamezen dan v tednu, premaknite miško na želen dan in čez tedenski graf se nariše črta posameznega dneva. Tako lahko opazujete tudi odstopanja glede na različne dneve v tednu.
Več objav: