Povpraševanje

Facebook posodobitev: Vpogled/Insights

19. 7. 2013 | Blog | Avtor: Maja Kalaš

Facebook statistika

Te dni smo nekateri administratorji Facebook strani dobili nov, posodobljen vpogled (Insights) v statistiko Facebook strani, ki nam bo pomagala še bolje razumeti kateri segmenti strani delujejo in kateri ne, kdo so ljudje, ki sodelujejo na naši strani (naši ‘fani’ oz. oboževalci), in ki nam bo olajšala načrtovanje objav v prihodnosti in pomagala najti pravi pristop za komunikacijo s svojimi oboževalci.

Facebook statistika

Nov, priročnejši dizajn Facebookovega vpogleda v statistiko dogajanja na strani pa nima zgolj lepšega videza, temveč je tudi bolj priročen od starega, saj jasneje in bolj razvidno podaja podatke o aktivnosti na strani, Facebookovi razvijalci pa so vanj vpeljali tudi kar nekaj novih funkcij. In kar se zdi najpomembneje od vsega: podatki se obnavljajo hitreje kot kdajkoli prej. Če smo prej za vpogled v statistiko čakali en teden, zdaj podatki ‘zamujajo’ le dva dni, kar omogoča veliko ažurnejši vpogled v dogajanje na naši Facebook strani.

V zavihku Pregled/Overview so podani najpomembnejši podatki o dogajanju na strani v zadnjih sedmih dneh (pri tem je treba računati na to, da se podatki obnavljajo z dvodnevno zamudo, torej imamo pogled v statistiko izpred devetih dni pa do predvčerajšnjim).

Pred vami so tri statistike: Page likes, Post Reach in Engagement, ki pričajo o uspešnosti in rasti strani v zadnjem tednu. Prva statistika grafično in številsko prikaže skupno število všečkov ter število novih všečkov strani, hkrati pa tudi že ‘izračuna’, kolikšen odstotek novih všečkov je dobila stran v primerjavi s prejšnjim tednom in nasploh. Statistika Post Reach vam pove, kolikšen doseg imajo vaše objave oz. koliko uporabnikov jih je videlo v zadnjem tednu, zopet v primerjavi s prejšnjim tednom. Zadnja statistika, Engagement, pa vam postreže s podatki o aktivnosti posameznikov na strani: o tem, koliko uporabnikov sodeluje (v objavah) na strani, število tedenskih všečkov vaših objav, število komentarjev in delitev ter število klikov na objave.

Facebook

Pod to statistiko si lahko ogledate tudi zadnjih 5 objav na strani, njihov doseg ter udejstvovanje uporabnikov (kliki na objavo ter komentarji, všečki in delitve) in se (po potrebi) glede na statistiko tudi odločite za promocijo posameznih objav.

Facebook

Zavihek Stran/Page vam ponudi nekoliko bolj razdelan in dolgoročen vpogled v aktivnost na vaši Facebook strani, saj lahko sami izberete obdobje (en teden, en mesec, eno leto …), za katerega želite videti statistiko. Razdeljen je tudi še na dodatne tri (pod)zavihke: Page Likes, Post Reach ter Page Visits.

Analiza Facebook straniPrvi (pod)zavihek, Page Likes, postreže z grafom s podatki, koliko novih uporabnikov ste pridobili vsak dan izbranega obdobja ter koliko uporabnikov vas je v katerem dnevu zapustilo (odvšečkalo). V tem istem zavihku boste našli tudi graf s statistiko prometa vaših oboževalce oz. od kod prihajajo vaši všečki (torej kako so vaši novi uporabniki izvedeli za vas: bodisi na sami strani, preko vabila, preko oglasa ali kako drugače).

Če na zavihku Page kliknete na (pod)zavihek Post Rreach, najprej zagledate graf, ki priča o dosegu vaših objav na strani – torej koliko ljudi je videlo vaše objave v določenem dnevu in tudi ali so bile te objave organske ali plačane. Naslednji graf s tremi krivuljami ponazori število všečkov, delitev in komentarjev na vaši strani v posameznem dnevu. Tretji graf v štirih krivuljah postreže s statistiko, koliko ljudi je dnevno bodisi skrilo posamezno objavo bodisi vse vaše objave, koliko ljudi je odvšečkalo vašo stran ali jo celo prijavilo kot spam. Zadnji graf v tem zavihku je navidez podoben prvemu, s to razliko, da govori o tem, koliko ljudi je videlo (kakršnokoli) dejavnost na vaši strani, vključno z vašimi objavami, objavami drugih uporabnikov, oglasi, omembami itd.

Zadnji (pod)zavihek v zavihku Page je zavihek Page Visits. Prvi graf v tem zavihku nam pove, koliko obiskov je bilo v izbranem obdobju na vaši časovnici in na vsakem od tabov (slike, aplikacije idr.).

Drugi graf govori o drugih aktivnostih na vaši strani – o tem, koliko je bilo v tem časovnem obdobju omemb vaše strani, objav drugih uporabnikov na vaši strani itd.

Naslednji graf je prikaz zunanjega prometa – s katerih povezav (zunaj Facebooka) uporabniki prihajajo na vašo Facebook stran. Pri tem so navedeni tako posamezni spletni naslovi kot tudi točno število obiskov.

Statistika

Facebook statistika

V naslednjem zavihku Posts (All Posts) najprej naletite na pregled vseh objav, ki ste jih objavili na strani. Zopet lahko preletite njihov doseg in odzivnost vaših fanov (tako število klikov kot število komentarjev, všečkov in/ali delitev in celo število odvšečkov, skritih objav in prijav).

Posts (All Posts)

Če preklopite na drugi (pod)zavihek When Your Fans Are Online pa boste izvedeli, kdaj so bile vaše objave vidne vašim fanom. Pri tem dobite tako podatke za dneve v tednu (za vsak dan v tednu je navedeno število uporabnikov, ki so videli vaše objave), kot za ure v dnevu (kdaj je največ uporabnikov aktivnih). Ti podatki vam povedo, kdaj se najbolj splača objavljati, da dosežete največji učinek oziroma doseg.

Zadnji (pod)zavihek v zavihku Posts je Best Post Types, ki vam pove, katere objave (slike, videi, posodobitve statusov ali povezave) dosegajo najboljši učinek. Pri tem je naveden tako povprečni doseg uporabnikov kot povprečna udeležba uporabnikov (tako kliki na objavo kot komentarji, delitve in všečki). Na podlagi tega ugotovite, kakšna komunikacija vašim oboževalcem najbolj odgovarja in temu prilagodite objave za kar največji učinek.

Best Post Types

V zadnjem zavihku, imenovanem People, vas najprej pričaka demografija vaših fanov (Your Fans), kjer lahko primerjate demografijo vaših fanov z demografijo celotne Facebookove populacije. Najprej imate navedeno statistiko po spolu, nato pa še po letih – koliko odstotkov moških in koliko odstotkov žensk v določeni starostni skupini je všečkalo vašo stran. V tabeli spodaj pa si lahko pogledate približne lokacije vaših fanov (torej iz katerih držav in iz katerih mest so) in celo kateri jezik uporabljajo na Facebooku. Na podlagi teh podatkov si ustvarite sliko o svoji ciljni publiki in ustrezno prilagodite komunikacijo s svojimi fani – bodisi objavljate bolj relevantne objave (glede na prevladujoči spol, starost ali lokacijo vaših fanov), bodisi objavljate v enem ali več jezikov prevladujoče populacije.

People Reached

V drugem (pod)zavihku People Reached najdete enako statistiko kot v prvem, le da vam slednja pove, kakšno populacijo (v statistični primerjavi s populacijo vaših fanov) so zajele vaše objave v zadnjih 28. dneh. Tudi zadnja statistika, People Engaged, je na pogled enaka, poda pa demografijo uporabnikov, ki so se udejstvovali (komentirali, všečkali, delili, objavljali …) na vaši strani, in jo primerja z demografijo celotne baze vaših fanov, kar je zopet pomemben podatek za ustrezen izbor objav, ki bodo zajele tudi preostale (neangažirane) fane.

Novi vpogled v Facebookovo statistiko torej ponuja širok spekter uporabnih podatkov, ki napovedujejo nove čase za administratorje socialnih omrežij. Zdaj bomo lahko še natančneje razbrali potrebe in odzive uporabnikov in na podlagi tega zagotovili še večjo kakovost objav, s tem pa boljši učinek in hitrejšo rast naših strani.