Povpraševanje

Facebook News Feed posodobitev

9. 8. 2013 | Blog | Avtor: Maja Kalaš

Facebook časovnica

Kako Facebook skrbi, da ne boste zamudili ničesar pomembnega?

Namen Facebookovega News Feeda je, da uporabniku ob pravem času prikaže prave vsebine – torej vsebine, ki ga najbolj zanimajo – jih razvrsti po pomembnosti in ob tem skrbi še za to, da zares pomembnih zgodb ne spregleda.

Vsakič, ko uporabnik obišče svoj News Feed, ga tam čaka v povprečju 1.500 potencialnih novic od prijateljev, ljudi, ki jim sledi in strani, ki jih je všečkal. Večina ljudi seveda nima dovolj časa, da bi prečesali vse te novice in če bi jih Facebook prikazoval v preprostem kronološkem zaporedju, bi uporabniki marsikatero zanje zanimivo objavo spregledali. Zato so Facebookovi  ustvarjalci razvil algoritem, ki med temi 1.500 novicami poišče najbolj relevantne in jih rangira po pomembnosti.

To naredi tako, da sledi uporabnikovemu obnašanju na Facebooku – kaj všečka, deli in komentira, katere vsebine ‘skrije’ ali prijavi kot neprimerne in kako pogosto je v interakciji s posameznim prijateljem, znano osebo ali Facebook stranjo. Upošteva pa tudi odziv drugih na neko objavo – koliko všečkov, komentarjev in delitev je dobila neka objava ali koliko ljudi je neko objavo skrilo, katere objave so najbolj zanimive uporabnikovim prijateljem. Na podlagi vseh teh podatkov uspe Facebookovemu algoritmu skrčiti seznam potencialno zanimivih objav na povprečno 300 na dan.

Uporabnik lahko potem sam izbere kako se mu te novice prikazujejo – bodisi v kronološkem zaporedju, v katerem so bile objavljene, ali pa izbere opcijo Top News/Naj novice, kjer se mu objave prikazujejo po priljubljenosti med uporabniki in po relevantnosti.

O posodobitvi

Facebook pa je svoj dobro utečeni algoritem prikazovanja novic še malo posodobil. V začetku avgusta so sporočili, da bo algoritem po novem deloval tako, da bo prikazoval tudi starejše objave, ki jih je uporabnik spregledal, pa bi zanj utegnile biti zanimive. Katere objave so to, bo določal na podlagi prej omenjenih interakcij uporabnika z drugimi uporabniki in stranmi ter priljubljenosti objav.

Za ta korak so se odločili, da bi povečali odstotek objav, ki jih vidi uporabnik. Izmed 300 objav, ki jih Facebookov algoritem skrbno ‘izbere’ za uporabnika, povprečen uporabnik dnevno vidi le 57% objav. Z novim načinom prikazovanja starih (pomembnih) objav na vrhu News Feeda (ta funkcija se imenuje Bumping), pa bo število objav, ki jih uporabnik v povprečju prebere, naraslo na 70%.

To je dobra novica za vse administratorje strani, saj bodo njihove najbolj priljubljene objave dobile še večji doseg, tudi če so starejše od nekaj ur. Po drugi strani pa to ne velja za plačane objave, zato oglaševalci od nove funkcije ne bodo imeli nobene dodatne koristi.

Nova posodobitev Facebookovega algoritma torej za uporabnika pomeni, da je manj verjetno, da bo zamudil kakšno pomembno objavo, za administratorje strani pa, da bodo njihove najbolj priljubljene objave po novem še bolj vidne vsem, ki so jih morda spregledali. Zaenkrat sicer še ni znano kdaj bomo novi algoritem preizkusili tudi slovenski uporabniki, vsekakor pa lahko rečemo, da se veselimo vsega, kar prinaša.