Kaj je spletni marketing?

4. 5. 2011, avtor prispevka: .

Spletni marketing je zelo širok pojem, vendar ga bomo v okviru tega članka omejili zgolj na nekaj glavnih vrst: PPC (Pay per click), SEO (Search engine optimization) in SMM (Social media marketing). Seveda obstaja ogromno različic za vsakega od zgoraj omenjenih vrst, ena bolj znanih je tudi CPM (Cost per thousand impressions), ki je eden izmed terminov, ki nam pove koliko nas je ali nas bo stalo tisoč prikazov našega spletnega oglasa.

Kaj je spletni marketing?

V Sloveniji se pri pravih definicijah oziroma prevodih še iščemo, kar je samo eden izmed znakov, da gre za dokaj novo področje marketinga. Tudi spletni marketing boste v Sloveniji našli zapisan s tujkami: internet marketing, online marketing ali tudi internetni marketing.

Svetovni splet ali krajše splet je sicer najbolj razširjena storitev na internetu.

PPC (Pay per click)

Plačaj na klik, plačilo na klik ali plačilo za klik je način spletnega oglaševanja, v katerem zakupimo določeno število klikov po vnaprej dogovorjeni ceni. Naprednejši sistemi imajo tako imenovani avkcijski sistem, pri katerem v realnem času tekmujemo z drugimi oglaševalci za najboljša oglasna mesta. Takšen način oglaševanja je uporabljen tako na Google iskalniku kot na Facebook platformi za oglaševanje.

SEO (Search Engine Optimization)

Optimizacija spletnih strani je termin, ki se uporablja za storitev, ki vašo spletno stran prilagodi spletnim iskalnikom oziroma iskalnim pajkom in z različnimi metodami viša pozicije vaše spletne strani za dogovorjene ključne besede. Lastnik spletne strani tako pridobi večji obisk iz iskalnikov. Optimizacija spletne strani je za lastnika spletne strani v večini primerov ugodnejša od oglaševanja na klik saj je t.i. organski obisk iz spletnih iskalnikov brezplačen.

SMM (Social media marketing)

Najbolj pogost prevod socialni marketing govori o tem, kako nova je ta storitev v Sloveniji. Družbena, socialna ali družabna omrežja, kot bi jih lahko poimenovali, so spletne strani, kot so Facebook, Twitter, Myspace, LinkedIn, Google Buzz, Windows Live Spaces, Tumblr, hi5, Foursquare, Flickr in druge spletne strani za družabno (socialno) mreženje (Ang. social networking websites). Social media marketing je na tovrstnih straneh bolj, kot v samo povečanje prodaje, usmerjen v vzpostavitev neposredne komunikacijske poti z uporabniki lastnih produktov ali oz. in storitev.

Seveda se je spletnega marketinga nemogoče lotiti brez vnaprej pripravljene strategije, načina komunikacije in vnaprej določenih ter vzpostavljenih načinov merjenja učinkovitosti naše spletne kampanje. Obstajajo številna orodja za analizo uspešnosti in merjenje rezultatov spletnega marketinga. Eno izmed takih orodij, ki najbolj izstopa, je Google Analytics. Google Analytics (GA) je stabilen in iznajdljiv, povežemo ga lahko tudi direktno z našim AdWords računom, s katerim lahko merimo uspešnost zgoraj omenjene PPC kampanje. Google Analytics lastnikom spletnih strani omogoča natančne in podrobne podatke o obisku (obiskovalcih) na spletni strani. V kolikor izvajamo več tipov spletnega marketinga je pomembno vedeti tudi kateri izmed kanalov deluje ter kje in kako lahko uspešnost še povečamo.

Ob koncu je pomembno še povedati, da je splet (internet) ena izmed vrst medijev, ravno tako kot na primer TV ali radio, ki se uporablja v marketinške namene in ne more nadomestiti kakovosti dejanskega proizvoda ali storitve, zato je naloga spletnega marketinga poslušati naše kupce, ki so od nas oddaljeni samo en klik.

Stopite v stik z nami!

W3B.agency

Seznam storitev
Digitalne novice
Zapisi na blogu
O agenciji W3B
Program za neprofitne organizacije
Kontakt

W3B.partners


Google Partner pravilnik

W3B.info

W3B, d.o.o.
Hribarjevo nabrežje 13
1000 Ljubljana
W3B info@w3b.si
W3B (01) 292 73 37
W3B Zemljevid

© 2007 - 2017 W3B. Vse pravice pridržane. W3B je registrirana blagovna znamka.