Kakšne dimenzije naj bodo fotografije na Facebooku?

3. 8. 2015, avtor prispevka: Maja Š. Jakin.

Naj deluje vprašanje še tako nenavadno in domišljavo, vsakdo, ki je moral na neki točki na družbeno omrežje naložiti profilno in naslovno fotografijo, se je znašel pred ovirami, kot so slaba kvaliteta fotografije, odrezani robovi (in z njimi deli logotipov ter glav in/ali nog), prekrivanja (ko profilna fotografija prekrije točno tisti del naslovne fotografije, ki nekaj sporoča …) in najbolj nesrečno situacijo – ko se na mobilni napravi vse spremeni in ves trud propade!
Vse te težave pa v trenutku izginejo (in se naslednjič sploh ne pojavijo), če upoštevate nekaj osnovnih (in uradnih!) smernic o tem, kakšnih dimenzij naj bodo vse omenjene fotografije.

dimenzije facebook

Dimenzije profilne in naslovne fotografije

Velikost profilne fotografije je na Facebooku 160 x 160. Facebook avtomatsko spremeni velikost fotografije na to dimenzijo, ko jo naložite. Naložiti pa morate kvadratno fotografijo velikosti najmanj 180 x 180. Marsikdo to zadnjo dimenzijo razume kot navodilo, da mora biti fotografija tako majhna, kar ni res. Fotografija mora biti najmanj toliko velika in pomembno je, da je kvadratna. Sami smo mnenja, da je bolje naložiti fotografijo večje velikosti (npr. 400 x 400), saj tudi lepše izpade, ko se nanjo klikne in dejansko poveča.
Pri naslovni fotografiji morate biti pozorni pa na to, kako se bo fotografija obnašala na mobilnih napravah. Dimenzija 851 x 315 velja namreč za osebne računalnike, medtem ko se velikost na mobilni napravi spremeni na 640 x 350, kar v praksi pomeni, da morate znotraj naslovne fotografije (ko jo pripravljate) označiti 144 pikslov stran od levega in desnega roba območje, veliko 563 x 315, ki predstavlja »mobilnim napravam prijazno območje«. Vsa sporočila, logotipi, simboli naj bodo znotraj tega območja. Upoštevati morate tudi to, da profilna fotografija prekriva del naslovne fotografije. Na osebnih računalnikih se nahaja 16 pikslov od levega in 176 pikslov od zgornjega roba naslovne fotografije, na mobilnih napravah pa 24 pikslov od levega in spodnjega roba ter 196 pikslov od zgornjega roba naslovne fotografije. Vse dimenzije so označene na spodnji fotografiji, tukaj pa si lahko prenesete .psd dokument, ki lahko služi kot podlaga oz. vzorec pri ustvarjanju naslovne fotografije.

facebook dimenzije

Dimenzije fotografij v objavah

Tudi fotografije, s katerimi podprete posamezno posodobitev stanja ali pa povezavo, ki jo delite, imajo svojo optimalno dimenzijo. Za fotografije v objavi je ta velikost 504 X 504. Ta dimenzija predstavlja največjo velikost fotografije, ki ostane nespremenjene velikosti. In zakaj ne bi izkoristili ponujenega prostora, preko katerega lahko posredujemo sporočilo? Če želite to fotografijo promovirati (Boost), bodite pozorni na to, da morebitno besedilo na fotografiji ne presega 20 % celotne fotografije. To lahko preverite s pomočjo brezplačnega orodja, ki ga ponuja Facebook. Najdete ga tukaj.
Ko na svoj zid delite povezavo do npr. članka ali objave na blogu, se vam avtomatsko prenese tudi spremljevalna fotografija, ki je vključena v besedilo. Nekatere fotografije so velike, nekatere majhne, nekateri članki jih sploh nimajo. V vsakem primeru (posebno, če gre za vašo lastno vsebino), lahko naknadno naložite spremljajočo fotografijo. Tudi ta fotografija ima svoje optimalne dimenzije, in sicer 484 X 252. Izkoristite to! (Ne pozabite na možnost vključitve do 20 % besedila na fotografijo.)

Dimenzije fotografij v oglasih

Kot vemo, Facebook omogoča tudi oglaševanje, oglasi pa vsebujejo fotografije. Obstajata dva tipa oglasov na treh različnih pozicijah, tj. znotraj časovnice na osebnem računalniku in mobilni napravi ter v stolpcu na desni strani domače strani. Na vseh teh pozicijah lahko, kot rečeno, oglašujete dvoje – svojo spletno stran ali pa pridobivate všečke. Če oglašujete spletno stran, potem je dimenzija fotografije 1200 x 628. Ko pripravljate oglas za zbiranje novih všečkov, potem se dimenzija fotografije malce spremeni, in sicer na 1200 x 444. Tudi na ti fotografiji lahko vključite do 20 % besedila – to lahko izkoristite kot vabilo k nakupu, vpisu na novice, všečkanju strani; vključite lahko tudi (najnižjo) ceno produkta ali kakšno drugo lastnost oglaševane storitve ali proizvoda. Bodite kreativni!

Opombe samemu sebi

✔ Ko shranjujete vse zgoraj naštete fotografije, jih shranite v formatu .png, saj ta ohranja najboljšo kvaliteto pri morebitnih spremembah velikosti.
✔ Redno spremljajte in bodite pozorni na morebitne posodobitve platforme, saj te navadno za sabo prinesejo tudi spremembe v velikostih posameznih fotografij.
✔ Fotografije vedno prej testirajte.
✔ Če imate težave pri vzpostavitvi svoje strani, vodenju ali z objavljanjem, se obrnite na nas.

W3B.agency

Seznam storitev
Digitalne novice
Zapisi na blogu
O agenciji W3B
Program za neprofitne organizacije
Kontakt

W3B.partners


W3B.info

W3B, d.o.o.
Hribarjevo nabrežje 13
1000 Ljubljana
W3B info@w3b.si
W3B (01) 292 73 37
W3B Zemljevid

© 2007 - 2017 W3B. Vse pravice pridržane. W3B je registrirana blagovna znamka.